hmhm.

Jag är kristen, jag tror på Gud.
Mina klasskompisar och jag hade en diskussion. Är man kristen om man inte tror på hela bibeln? Har gud skapat evolutionsteorin?
Detta diskuterade vi, X anser att man inte kan räknas som kristen om man inte tror på bibeln och hon anser även att gud inte har skapat evolutionsteorin.
Jag själv tycker att man inte behöver tro på hela bibeln för att räknas som kristen, jag menar bibeln är ju en tolkningsfråga. Man kan tolka den exakt hur man vill, men X är verkligen fast i vad hon tror så det gick knappast argumentera med henne.
Jag vet inte om jag tror att Gud skapade evolutionsteorin eller inte, men de skulle ju inte vara helt omöjligt. Dock säger dom emot varandra lite eftersom Gud vill höja upp de svaga och enligt evolutionsteorin så ska ju de med de bästa generna gå vidare till nästa generation. Trots det kan man fläta in dessa i varandra, jag menar. Det skulle inte vara jättekonstigt om vi har varit apor och sedan efter några mutationer blivit som vi är.. Förr när vi inte hade kläder, då borde vi haft päls osvosv.

Jag skulle kunna gå in på massa detaljer men då skulle detta inlägget bli på tok för långt. Ni får en funderare att svara på, även om du inte är kristen så känn dej fri.. Är man kristen om man inte tror på hela bibeln? Har gud skapat evolutionsteorin?

Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer
Postat av: art by Lisa Lans

sv: tack så mycket :-)

2011-10-24 @ 01:49:45
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0