Plugga, sååå tråkigt.

Hur mycket tid lägger man på att studera?
Jag har suttit ett tag och funderat på det. Jag tror att jag tänker att jag pluggar mer en vad jag gör. Det är alltid något som distraherar en, till exempel nu sitter jag vid datorn istället för att plugga på spanskan.
Man kommer med sina ursäkter dag på dag när folk frågar om man kan hitta på någonting: Nej jag kan inte, jag ska plugga.
Men gör man det då? NEJ. Det slutar alltid med att man har datorn i knät, eller sitter med fjärkontrollen och blippar fram och tillbaks mellan olika kanaler. Eller också så lirar man gitarr eller bara ligger i sängen och slappar. Det går liksom inte att bara ta fram böckerna och fokusera sina ögon på det och hålla sin koncentration uppe. Har jag fel?
Jag skulle så gärna vilja kunna sätta mig och göra klart läxorna och sedan kunna göra något kul. Jag menar, annars blir det bara att man inte hinner göra något alls, man hinner inte plugga för att man gör onödiga grejer för att slippa. Och man hinner inte umgås med sina kompisar för att man "ska plugga". Jag är så arg på detta.
Hur sjutton ska man göra för att inte bli okoncentrerad och hamna vid facebook eller bloggen, eller någon annanstans? Kan inte någon bara kommer med ett sjukligt bra svar, som faktiskt fungerar!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Andrea Femerstrand - Illustratör

Svar: tack snälla för komplimangen! :)



Hehe, jo sådär svårkoncentrerad är jag också egentligen.. Oftast så hjälper det om man helt enkelt stänger av internet ett tag, och har fasta pauser. Typ: "om jag pluggar järnet i exakt två timmar nu, så har jag resten av kvällen fri", då försöker man ju hinna med allt på de två timmarna :)

2011-10-24 @ 21:56:40
URL: http://noukah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0